sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Fii tu, nimeni altcineva!

Fii tu însuți. Fără măști, fără perdele...

Fii chiar tu schimbarea pe care vrei să o vezi în cei care te înconjoară. De ce? Pentru că numai așa, îi vei putea face și pe ei să procedeze la fel. Nu reușești? Mai încearcă, până îți iese. O dată, de două, de

trei, încearcă mereu. Merită să pui stăpânire pe tine, pe ceea ce gândești, pe ceea ce simți și pe ceea ce crezi că îți face bine. 

Adesea, ne lăsăm influențați de ”modele”, unele benefice, altele aflate la polul opus. De ce? Pentru că este mult mai ușor să ne facem auziți sau să ne integrăm într-o societate care funcționează pe bază de tipare. Și rulează, continuu, de-a lungul unui cerc, o curbă simplă, închisă, care separă mediul interior de mediul exterior. Exteriorul este reprezentat de oameni, iar interiorul ești chiar tu. De ce să nu ieși din rază? De ce să nu arăți că poți avea idei bune, că poți să fii mai mult decât un spectator? De ce să nu te implici în rezolvarea problemelor care chiar contează? De ce să nu îți exprimi propriile idei și păreri? De ce să nu faci asta, când ai tot dreptul? Ai tot dreptul să fii exact așa cum ești. Este o provocare. Și nu una ușoară. De fapt, este cea mai grea provocare a vieții: să fii tu însuți, într-o lume care se străduiește permanent să te schimbe, să te transforme într-un robot, ce preia și execută ordine. 


Ești unic. Nu asculta când ți se spune că ceea ce îți dorești este irealizabil. Luptă să le dovedești ”imposibilul”. Afirmă-te, vino cu ceva nou, cu ceva care să facă din lumea aceasta un tărâm mai bun, ușor de explorat și plin de farmec. Am auzit, deseori, de la persoane pe care le cunoșteam mai mult sau mai puțin, cuvinte ușoare, dar care cădeau greu: ”Nu poți face asta, este imposibil.” sau ”De ce să te împovărezi cu atâtea lucruri? Oricum le faci degeaba.” etc.  Ce am făcut cu aceste vorbe? Le-am păstrat într-un colțișor din mintea mea. Nu le-am alungat. De ce? Pentru că am încercat mereu să dovedesc contrariul, m-au ajutat să îmi definitivez personalitatea și să arăt că se poate și că nimic nu este degeaba. Și am fost mulțumită de rezultate.


Fii tu. Oricine altcineva, este deja luat. Ești unic, special, ești genial. Ești TU!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu